Duchovní supermarket
Duchovnost je často používané slovo. Jako mnoho dnes používaných slov, i toto by nám velmi obtížně definovali. Určitě znáte lidi, které se považují za duchovní jen proto, že mají doma na poličce Bibli, v autě jim na zpětném zrcátku visí růženec, případně nosí v kapse katolický zpěvník, který na mši vytáhnou, vyhledají písničky podle čísel a zazpívají. Po mši znovu vloží do kapsy a na další „duchovnost“ si vzpomenou až na další neděli.
Zeptáte-li se jich na definici tohoto pojmu, tj. na něco, podle čeho by se dalo klasifikovat, co to vlastně znamená „duchovnost“ či „duchovní vývoj“ – ryze z praktického hlediska – abyste věděli, jak řekněme nastoupit na cestu duchovního vývoje, nedozvíte se mnoho, a co do podstaty kromě nějakých nejasných dojmů v podstatě nic.
Tak to dnes chodí. Topíme se v hromadě informací, v anglických nebo alespoň německých výrazech, ale podstata toho, že jsme v informační válce nám uniká. Jen na zopakování, informační válka není to – přesněji jen to – že nám něco neřeknou, ale zejména to, že díky nedostatku informací, resp. jejich účelnému či lživému podání nevíme, jak správně žít. A tedy děláme věci, které nám zkracují život a zhoršují zdraví, rozbíjejí naše rodiny a odlučují děti od rodičů, na základě čeho ve zvýšené míře umíráme. Umíráme, protože každá válka má za cíl fyzickou likvidaci protivníka. Naivní se myslí, že to musí být pouze fyzickými zbraněmi. Vždyť i proto umírají naivní.
Stále si neuvědomujeme, že Anglosasi nedělají politiku tak, že mají nepřátele. Oni pouze – bezohledně – prosazují své „národní zájmy“. Třeba dobře poslouchat co říkají a rozumět tomu, co slyšíme. Anglosasi dlouho a důsledně docilovali tohoto stavu – mají k tomu detailně propracované sociální technologie. Dnes místo lidí se Svědomím vychovali již celou generaci spotřebitelů. Jaká je hlavní logika rozhodování se spotřebitele? Velmi jednoduchá. Ten, kdo má peníze zaplaví média vhodně cílenou reklamou. Tato se bude opakovat ze všech druzích médií, na základě čeho spotřebitel spočítá četnost a intenzitu opakování se té které reklamy a usoudí, že zboží s nejvyšším výskytem reklamy je třeba mít.
No a pak přijde hra na volby. U již zavedených spotřebitelských návyků – a podle přesně téhož principu – začnou se ze všech druhů médií valit reklamy na danou politickou stranu. Vycvičený spotřebitel zcela podvědomě sečte četnost výskytu reklam na dané „zboží“ – a jde volit. Koho? No toho z nejlepší reklamou – z jeho pohledu.
Slovanská mentalita principiálně není anglosaská mentalita. No a myšlení ničím nenahradíme. V této souvislosti si zopakujme, že z védického pohledu známe informaci prvního a druhého stupně. Informace prvního stupně je ta, která k nám – jako svědectví o čemkoli – přijde, i když lidé nejčastěji vnímají její příchod pouze skrze pět smyslů. Zapojíme-li živel Ohně – myšlení – tak ji vnitřně zpracujeme. Ve smyslu Zdravomyslí bychom kromě bytostní zkušenosti měli znát i pohled kvalifikovaného člověka v dané oblasti a pohled Našich Předků. Protože jde o naše, a nikoliv cizí Předky, tak hledaný názor není v Bibli, ale ve Védách.
Takovým zpracováním informace obdrží výstup, který už je informace na mnohem vyšším stupni, neboť je výsledkem naší bytostní zkušenosti a srovnání názoru kompetentních lidí a Předků. Tato informace je informací druhého stupně, a to je to, co je pro nás nejdůležitější jako Znání. Informace, která prošla vnitřním zpracováním se stává Moudrostí. Pusté přehrabování se v množství informací prvního stupně – byť i na internetu – nemění nic na jejich podstatě. Stále zůstávají prvostupňové.
Bez myšlení, tj. přítomnosti informace druhého stupně to nejde. Je to obyčejná Nevědomost. Pokud bychom se vrátili k duchovnosti, i na tu je třeba myšlení, nestačí jen slepá důvěra k tomu, co nám cizinci servírují.
V tomto bodě už není těžké pochopit, proč tibetští lámové mluví v souvislosti se stavem duchovnosti v západní společnosti dnes o „duchovním supermarketu“. Předhazování a nabízení množství informací v duchovním „balení“ je pouze kombinování informace prvního stupně. Nikdy nejde o hlubinné znání, tj. o informaci druhého stupně. Tuto v žádném supermarketu nenajdete, přestože regály má přeplněné.
Z našeho pohledu Duchovní vývoj je charakterizován přítomností tří „položek“:
1. Mravnost
2. Znalost neměnných, věčných Konů Vesmíru
3. Ochota překonávat vnitřní bariéry
Mravnost není morálka, Kony je to, co dnes nazýváme zákony Vesmíru – které jsou věčné a platí v celé naší Galaxii. Dnes tuto oblast často označujeme jako esoterika nebo Magie, přičemž hned dodáváme, že jestvuje Bílá a Černá. Bez ohledu na to, jaké „barvy“ jí dnes dávají, Magie je pouze jedna. Důležité je to, kdo a s jakými cíli tyto síly používá. No a pokud někdo má Mravnost a také ví, jak se dají skryté síly vyvolat a použít, musí být schopen se i vnitřně měnit. Jen to je silný „Bílý Mág“.
Na základě těchto bodů můžeme vypozorovat sedm druhů lidské psychiky:
Člověk s Mravností je sice dobrý – neboť podle našeho Světoponímání Mravnost je Dobro – ale jinak je neschopný nic v životě měnit, nijak na sobě pracovat, a tedy ani nikomu pomoci;
Znalost Konů Vesmíru bez, či s velmi slabým 1+3 se často projevuje jako schizofrenie;
Člověk s ochotou se měnit je sice aktivní, ale vzhledem k nepřítomnosti 1 a 2 se nejčastěji projevuje jako „aktivní blbec“;
1+2 vytváří slabého Bílého Mága, který se nijak nebude vyvíjet, a proto zřídka někomu pomůže, byť chce a je svou podstatou dobrý;
2+3 je typický Černý Mág. Je ochoten cokoliv změnit, aby dosáhl čeho chce a také ví jak. Protože mu chybí Mravnost, nejedná podle Svědomí. Výsledek je jakákoli zvěrstvo a krutost – následky ho nezajímají;
1+3 je dnes vzácně se vyskytující bohatý člověk, který se vůči jiným lidem – například zaměstnancům – chová vždy spravedlivě;
Přítomnost 1+2+3 vytváří ideál Starověrce, tj. silného „Bílého Mága“. Ví jak, je ochoten to udělat – když je třeba se také změnit – a nikdy nekoná zlo.
Myšlení, tedy kultivace živlu Ohně je nevyhnutelné. Oheň je v hierarchii nejvyšší živel, nad ním je už jen Éter, tj. prostředí naší mysli a torzních polí. Dnes je u lidí tento živel zastoupen velmi slabě, proto ho živel Vody – informace – obvykle lehce zadusí. Dobře dnes dělají ti lidé, kteří příliv vody omezili, neboť toto dává Ohni možnost se správně rozhořet. Pod živlem Ohně je živel Striboga – Vzduch. Vzduch představuje Duchovní sféru. Pára se zvedá vzhůru, vznikla součinností Ohně a Vody a smíchala se se Vzduchem, ale ve správném poměru živlů. Myšlení oduchovňuje informaci, a tato nás zvedá na Nebesa.
Člověk se silným živlem Ohně se už neutopí. Ví, že myšlení je spojování Obrazů za pomoci Zdravomyslí, a nikoliv jen hromadění a bezduché kombinování velkého množství informací prvního druhu. Bez ohledu na to, jaká informační potopa je kolem něj, jeho Oheň vždy hoří.
Netřeba už snad ani opakovat – klíč k řešení dnešních problémů je pochopení důležitosti hierarchie živlů. Je to jeden z Konů Vesmíru – a jsme znovu při Duchovním vývoji (bod 2). Čistá Mysl je čisté prostředí Éteru. Čistota v Éteru se přenese do Ohně – Myšlení. Oheň vyčistí Vzduch – tj. nastaví Duchovní sféru. No a pak už jen zbývá dočistit všechny další živly, které jsou pod nimi. Je iluzí očekávat například čistou vodu, je-li špinavý vzduch, či například čistou zem, je-li špinavá voda. Éter očistí všechno, ale to je činnost čisté Mysle, tj. stávající Myšlení, tedy silného Ohně. Změnu Světa na Světlý máme ve vlastních rukou.
Čistota v Mysli je náš Prvobytný energeticko-informační stav, který v naší Tradici nazýváme Bielovodí. Ono sice je i „fyzické“, tj. na Sibiři, ale zároveň jestvuje i v našich Myslích – pokud je používáme k myšlení a nikoliv uchovávání virových programů. K jeho dosažení tedy nemusíme nutně cestovat na Sibiř.
Pokud jsme u živlů, tak si zopakujme živly našich národů. Jedině u bílých člověků platí, že rodný živel máme odrážen v očích. Svatorusi – modré oči – jsou Vodního živlu, i když zčásti odráží i modrou oblohu, tj. Vzduch. Rasséni – hnědé oči, ale původně červené – jsou živlu Ohně. Ch’Árijci jsou – se zelenýma očima – živlu Dřeva, da’Árijci – barva stříbrná – jsou živlu Kovu, neboť stříbrná je ocel. Dnes mají však mnozí také kombinace, protože v minulosti došlo ke smíchání těchto národů.
S takto osvojenými poznatky už můžeme vykročit na jakoukoli pouť poznávání. Dávno to není jen o fyzické síle a šikovnosti. Silná mysl – jejímž Obrazem je silné tělo – se nedá vypěstovat jedením hamburgerů a pitím Coca-Coly, ani vedením „chytrých řečí“ na internetu bez praktického cvičení.
Zdroj:
tartaria.sk