Obřad Jmenořečení
Tento obřad vykonávají všechny děti, když dosáhnou věku 12 let, tj. když prožijí 108 měsíců svého života. Ti, kterým bylo 12 let v zimě, kdy byly vodní plochy a řeky pokryty ledem, byli buď přeneseni do sorokovniku Elet. Proto se tento měsíc nazývá Měsíc Pojmenování. Když se Slunce probouzí ze spánku a příroda se probouzí ze zimního spánku, proto se celý měsíc, kromě svátků, konal Obřad pro ty, kterým bylo 12 let v zimním mrazu.
Ve věku 12 let, zpravidla všichni chlapci i dívky absolvovali Obřady v Kapišti a Svatylišti. Pokud z nějakých důvodů neprošli Obřadem v tomto měsíci nebo v tomto Letě, například pokud rodiče žili na statku a kvůli období setí apod. nemohli přijít, aby děti prošly Obřadem, pak ho mohly projít později, mnohé ve 13 a 14 letech.
Před absolvováním obřadu děti, zejména chlapci, procházely různými zkouškami. Tj. jak myslí, jak znají svůj původ, řešení hádanek apod. Pokud dítě onemocnělo a zesláblo, no, stalo se, a neprošlo obvyklými zkouškami, dostalo ohnivý meč, nůž, provaz atd. Aby dokázalo, že má právo projít Obřadem, šlo na rok do lesa, to platí pro chlapce. Pokud se po roce vrátilo živé a zdravé, bylo to tak – obřad absolvovalo.
Ty děti, kterým bylo 14 let a více, myslím tím chlapce, absolvovaly Obřad pouze v tekoucí vodě, v řece nebo v jezeře, kde se vlévají a odtékají potoky, tedy nikoliv jen ve stojatých jezerech, ale v tekoucích. I když do jezera řeky jen vtékají, ale nevytékají z něj, je v jednom z těchto tekoucích toků. Buď v Bajkalu, nebo v moři, i moře se považuje za tekoucí.
Chlapci do 14 let mohou obřady absolvovat v chrámu, v Kapišti. Dívky mohou Obřady v Kapišti podstupovat v jakémkoli věku a chlapci po 14. roce pouze v tekoucí vodě, tj. obřady v chrámech již podstupovat nemohou. Pro dívky – v chrámech, ve stojaté nebo tekoucí vodě – bez rozdílu.
Zde jsou 2 formy absolvování Obřadu: jedna v Kapišti, ve Svatylišti, u Kapiště, druhá v přírodě.
Obřad ve Svatylišti. K Obřadu se používá stříbrná voda, protože víme, že stříbro očišťuje. Pak se používá koupací nádoba nebo umyvadlo, vana nebo polomiska (obr. 35). Co se dělá? Nejprve se vylijí 3 misky stříbrné vody. Objem misek závisí na samotné koupací nádobě, tj. člověk si do ní nelehne, ale stoupne si. Tj. tyto 3 misky by měly pokrýt celé dno.
Poté se dítě postaví do umyvadla, koupací nádoby, čelem k Severu a v pravé ruce drží Ogněvici – svíčku. Když se vylijí 3 misky, pokaždé se řekne věta: „Tato nádoba je naplněna z Vůle Rodu Našeho“. Vylévá se. Ještě předtím, než dítě stojí v nádobě, provede se rituálním mečem 3x Perunica v samotné vodě.
Postavíme se na jižní stranu čelem k Severu, uděláme ve vodě tři Perunice a šeptem řekneme: „Otevírám vodu kovem, otevírám Brány Mezisvětí. Z vůle Rodu Našeho, pro Slávu Předků, nechť se tento zázrak uskuteční.“
Poté se zapálí svíčka a podá se dítěti. Dítě je i se svíčkou v „lavoru“ obrácené k Severu. Pak se stříbrnou vodou, počínaje Rodnikem, tj. od temene, zcela omyje celé tělo dítěte. Dítě se svlékne. Když je tělo zcela omyto, přeruší rituální meč všechna pouta z dětství. Řekněme, že dítě je vázáno na odpovědnost svých rodičů za něj. Zde jsou všechna tato spojení přerušena a zůstává jediné spojení – spojení dítěte s jeho Rodem prostřednictvím Rodnika (9. čakra/stohňa).
Odstraněním nadbytečných vazeb symbolizuje – člověk stojí, nohy má ve vodě a je omytý, tj. jako by znovu vyšel z vody. Tj. když se člověk narodí, a dříve se rodilo do vody, a on vyšel z mateřských nitroděložních vod na světlo Javi ve vnějších vodách, a pak bylo dítě vyneseno na povrch. Tady je to stejné – dítě jako by vyšlo z vod, a čte se: „Vyšlo Dítě z vody, smylo jméno dané rodiči. Všechny nemoci, choroby a trápení s utrpením byly smyty, všechny dětské strachy a zážitky byly smyty. A Dítě stojí čisté, věčné a bude mít dlouhý život člověčenský“.
Potom se na Čelo položí rituální meč a pokračuje se slovy: „A Dítě bude z vůle Rodu Našeho pojmenováno tajným jménem, které je nedotknutelné, jménem navždy nevysloveným.“
Když provádíte Obřad, jakmile se Meče dotknete, podíváte se do očí člověka, hned jak Meč položíte na čelo, v tu chvíli vám tíha spustí víčka a vy jako by jste dál viděli skrze víčka oči tohoto člověka, a pak se rozsvítí – Runy, tj. v hlavě zazní hlas shůry odněkud, příjemný, jemný, zazní Jméno a hned hoří jeho Obraz.
Tj. vyslovíme to Jméno a pak řekneme: „A jménem občinným, které bude známo všem,“ a opět zazní hlas a rozsvítí se pod prvním další – runový text se jménem.Každý to ale může vidět jinak. Někdo vidí Boukvici, někdo Hlaholici. Vše záleží na tom, jak máte obrazy uložené v Rodové Paměti.
Když tedy člověk dostane dvě jména, tj. když jste mu dali dvě jména, předali jste mu dvě jména od jeho Rodu, pak přichází věta: „Jméno (občinné, řekněme Miroslav) může znát Občina, jméno (tajné, tj. připomínáte vědomí, řekněme jméno Oroč) nesmí znát nikdo“.
A po ní následuje závěrečná věta tohoto obřadu: „Kéž jsou všechny tvoje skutky ke Slávě Rodu tvého, ke Slávě Předků tvých, ke Slávě vašich dětí a potomků, ke slávě Víry tvé a tvojí země. Nechť je Svědomí měřítkem všech (nebo všech – všech) tvých skutků po všechny časy od dnešního dne až na věky věků, dokud bude svítit Jarilo-Slunce“.
Pak řekněte dítěti, které prochází Obřadem a drží svíčku, aby svíčku uhasilo prsty. Tuto svíčku si ponechá u sebe. V budoucím životě, pokud se na Duši objeví nějaká tíha nebo nepříjemnost, úzkost, zapálí tuto svíčku, dvě, tři minuty se na ni dívá a tíha v něm vyhoří.
Co se děláte po obřadu? Řeknete klíč pro sebe: „Ať se naplní vůle Rodu, ať mě Matka příroda naplní“.
Touto větou uzavřete Rodový kanál. Když tento kanál otevřete, utratíte své Síly. Jakmile vyslovíte tuto větu, Rodový kanál daného člověka se uzavře a Matka Příroda začne obnovovat vaše Síly. Samotný obřad je energeticky velmi náročný.
Kanál je uzavřen – to je vše. Pokud se vás člověk začne vyptávat poté, co je kanál uzavřen, nebudete mu moci nic vysvětlit a nebudete ho moci znovu otevřít, protože tento kanál se otevírá jen jednou. Je v řece času, ale nemůžete do něj vstoupit ve stejné řece, ve stejné vodě.
Co se stane poté, co kanál uzavřete? Dítě, za které byli zodpovědní rodiče, je od té chvíle odpovědné za svá slova, skutky a činy. Zodpovědnost za rodiče se přenese na něj, už to nejsou rodiče, kdo se o něj stará, ale musí myslet na zdraví svých rodičů, převzít od nich zkušenosti, aby je ve stáří uživil a zabezpečil. Pak už bylo dítě považováno za plnohodnotného člena Občiny. Mělo již dospělé občinné jméno. Tajné jméno nebylo nikomu známo.
Právo provádět tento obřad má Nejvyšší Žrec, ale mohou ho provádět i starostové, staršinové Občin.
To byl Obřad v Kapišti.
Na řece je to zhruba stejné, ale je tu malý rozdíl. Jaký? V Kapišti jsme vodu vylili, ale tady teče. Přijdeme k vodě, uděláme Perunicu – opět ve vodě, čteme. Na jakém břehu to je – je jedno – hlavní je, že voda teče. Po přečtení na břeh s Mečem napíšeme: „Svatá Rasa“ v takové podobě, jakou máme na obr. 36.
Meč přetíná pozemská pouta a říkáme: „Pro slávu Rodu jde Dítě do vody.“ Samozřejmě energii (kanál) s Rodiči přetnout nelze. Dítě vstoupí do vody asi po prsa, pravou rukou drží svíčku – Ogněvici – a ve dřepu zvedne ruku se svíčkou nahoru a hlavou se ponoří pod vodu. Pak vyleze a umyje si pravou ruku tak, aby v ní nebylo vůbec žádné suché místo. Tj. ruka je zcela ponořena do vody, ale svíčka zůstává nad vodou. Vyjde ven a postaví se před žrece. A on přečte text potřebný ke vstupu do Rodového kanálu.
Člověk vyleze z vody a čte se: „Dítě vyšlo z vody, jméno, které mu dali rodiče, bylo smyto. Čisté, bezejmenné dítě stojí, všechny nemoci, choroby a trápení s utrpením byly smyty, všechny dětské strachy a zážitky byly smyty. Dítě je čisté, věčné a jeho život bude dlouhý“.
Všimněte si, že 12 let – věk není zvolen náhodou. 108 měsíců je určeno k tomu, aby organismus vstřebal Sílu 33 Zápovědí Ramchata, 33 Zápovědí Peruna, 33 Zápovědí Svaroga a 9 Základů Ingliismu. Počítejme, že dohromady to bude 108, tj. měsíc na zvládnutí každého z nich. Právě tolik měsíců má Dítě během Obřadu. Ve 12 letech je systém obnovy dítěte velmi aktivován, zejména po Obřadu. Proto se říká, že se dítě ve 12 letech začíná rozvíjet.
Zdroj:
telegra.ph/H-26-10-15