Uspořádání Chrámů Našich Předků

0

Mnohá Slavení a Pravslavení probíhají v Chrámech: Kapiště, Svatyliště, Gorodiště, Skit, Skuf ale i mimo Chrámy. Jako např. v Dolinách Předků, ve Svatohájích, Doubravách, Bučinách, na březích řek a vodních ploch nebo vedle pohřební Vatry – Krody.

Všechny Slavení a Pravslavení konají Žreci, Duchovníci, Chrámovníci, Staršinové a Starostové Občin nebo Moudří Starci.

Kapiště Světla. Bílý Chrám. Má formu pyramidy a je určený pro život žric, které pomáhají ženám v období těhotenství nebo jako i pro dohled nad výchovou dětí při smrti matky. Takové malé děti zůstanou v Kapišti Světla v opatrování Žric do třech roků. Po tomto čase dítě bere Otec nebo představitel daného Rodu, pokud otec zahynul při obraně Otčiny. V horské oblasti se pro Kapiště Světla používali přirozené chodby a jeskyně v horách, které se rozšiřovali, prohlubovali, upevňovali a zkrášlovali.

Kapiště Ducha. Chrám Květu Kapradí. Má tvar květu s devíti okvětními lístky. Je určený pro Duchovní přeměnu člověka při přechodu k Novému Duchovnímu Životu ve Svarze.

Vyšné Kapiště. Chrám Čtyř Bran. Má formu pětiúhelníku a je určený na Slavení Velkého Triglavu Světa Javi a Nebeského Stvořitele – Roda Ochránce, ale i na Slávu čtyř prastarých Rodů Velké Rasy – da’Árijců, ch’Árijců, Rasénů a Svatorusů.

Pětibránové Kapiště. Chrám Pěti Bran. Má pravoúhlou formu, z jižní strany má Chrám tři vchody. Ze západní a východní strany po jednom vchodu. Tento Chrám se nazývá i Kapištěm Roda nebo Chrámem Života. V hornatém prostředí se stejně jako pro Kapiště Světla používali přirozené chodby a horské jeskyně. Čtyři přirozené vchody se přehradili Bránami a spojili se s velkým sálem uvnitř hory. Pátou Bránou, vedoucí do Kapiště Roda, byla Piešč Ra, tj. speciální systém skrz, který se do Kapiště Roda dostávali děti siroty, které procházeli obřadem zasvěcení Prastarým Prvopředkem.

Kapiště Peruna. Chrám Sedmi Bran. Má formu osmiúhelníku orientovaného dle světových stran. Je určený pro slávu Peruna a Nebeských Ochránců Slovansko-Árijských Rodů. Uvnitř Kapiště Peruna bylo devět Sálů-Svatylišť, v kterých se konali Pravslavení Světlým Předkům. Osm Sálů-Svatylišť bylo rozložených okolo devátého, určeného Vyšnému Perunovi. Jeho Kummir se nacházel v samém středu Kapiště.

Kapiště Inglie. Chrám Devíti Bran. Má formu devíticípé Hvězdy Inglie. Okolo něho, nezávisle od toho, jako rozměry má Kapiště, bylo ve vzdálenosti třidevíti sáh (57,6m) umístěných 15 přikapištních staveb – Choromů – ve tvaru Velkého kruhu, což se nazývalo Velké Kolo. Toto Velké Kolo bylo silné opevnění a za starých časů se používalo jako pevnostní stěna. Tyto Chrámy považovali Starověrci za nejhlavnější Kapiště, neboť se v nich nacházeli dva Chrámy, jeden nad druhým. Vrchní Chrám se nazýval Nebeské Kapišitě, spodní Svatyliště Inglie. V Nebeském Kapišti Pravslavení konali čtyři Vrchní Žreci: Žrec Svaroga, Žrec Peruna, Žrec Indry a Žrec Jarila-Slunce. Ve Svatylišti Inglie vykonávali Pravslavení čtyři Vrchní Žreci a Žrice: Žrec Chorsa, Žrec Oreja, Žrec Varuny, Žrec Striboga a Žrice Zari-Mercany.

Velké Kapiště Inglie. Chrám Prvopočátečního Ohně. Do Leta 7038 se nacházelo v Asgardu Irijském na soutoku řek Irije a Omu. Velké Kapiště Inglie mělo tři Vyšné Chrámy, které byli rozpoložené jeden nad druhým. Dále pod Prvopočátečním Kapištěm nacházela Ostovnice – Podzemní Svatyliště Prvopočátečního Ohně, tj. čtvrtý Chrám ve kterém se konali Obřady a Rituály.  Od Ostovnice Velkého Kapiště Inglie se do různých stran rozcházeli mnohoúrovňové podzemní chodby, které procházeli nejen pod řekami Irij a Om ale vycházeli za hranicí Asgardu Irijského. Nad Ostovnicí byly rozmístěné následující Chrámy.

Nižní Svatyliště. Prvopočáteční Kapiště. Bylo určené pro vykonávání pohřebních obřadů (Trizny), Obřadů Dorody, Reminací a Remitací (tj. rozličných Duchovních rituálů a zasvěcení).

Vrchní Svatyliště. Střední Kapiště. Mělo 16 vnějších stěn, jenž byli rozmístěné do kruhu (praobraz Svarožího Kruhu). V centrálním sálu se vykonávali všechny každodenní rituály a Slavení, v 16 sálech (Čertogách), přimykajících  se k centrální, probíhali služby a hostiny na čest Vyšného Prvopředka, ochránce daného Čertogu.

Nebeské Kapiště. Mělo vnější stěny formy Devíticípé Hvězdy Inglie, přičemž úhel každého páru vnějších stěn se rovnal 36 částem Svarožího Kruhu. Na vrcholu Nebeského Kapiště byla osmnáctihranná kopule s devíti věžemi. V Nebeském Kapišti se vykonávali Velké Sváteční Pravslavení, Svatby, které vykonávalo 12 Vrcholných Žreců ze všech čtyřech chrámů Velkého Kapiště Inglie.

Didovo Kapiště. Chrám Předků. Má okrouhlý tvar symbolizující věčnost Života Našich Předků v Čertogách Světů Slavi a Pravi. Tyto Kapiště se stavěli vedle žárových hřbitovů, Dolin Předků. Vedle Kapišť se stavěli Krody. Didovo Kapiště bylo zasvěcené všem Našim Moudrým Prvopředkům a bylo určené na vykonávání obřadů Trizny a vzpomínkových Slavení na čest Velkých Předků našich Rodů a z celého Rodu Nebeského.

Kapiště Védy. Chrám Moudrosti. Měli různé tvary a byli určené pro nabývání Moudrosti Velkých Předků. Kromě toho jestvují Kapiště Védy, jenž jsou zasvěcené kterémukoliv Světlému Nebeskému Předkovi. V nich se kromě poznávání Prastaré Moudrosti Prvopředků vykonávali Obřady a Pravslavení.

Skitské Kapiště. Čermný Chrám. Tyto Chrámy stojí ve Skitech a jsou stavené z granitu nebo pálené červené hlíny (proto i název čermný chrám) tam, kde žijí ti, jenž odešli od městského života. Před Rodem už splnili svoji povinnost. Zpravidla se v Kapištích ve Skitech vychovávali děti ze Starých Rodů žijících na území Skitu, jako i siroty, které do Skitu přinášeli Žrice s velkými životními zkušenostmi.

Skit je mezirodová osada Velké Rasy s Kapištěm (Chrámem). Žijí v něm představitelé Slovanských a Árijských Rodů. Život ve Skitech probíhal v tvořivé občinné práci. Skit byl svéráznou materializací Jediné Chrámové Občiny Velké Rasy, která pomáhala přežít v těžkých časech  posledním představitelům Prastarých Rodů, kteří vyznávali Ingliismus, Starou Víru Prvopředků.

Velesovo Kapiště. Chrám Velese. Byl čtyřhranného tvaru připomínající „keltský kříž“. Toto Kapiště se stavělo jen ze stromů určitých odrůd – cedru nebo dubu. Každý strom se před stavbou důkladně vybíral, sušil na slunci dlouhý čas a nakonec vykuřoval voňavými bylinkami. Každá vnitřní stěna Kapiště byla orientovaná dle světových stran. Kapiště, které byly zasvěcené jiným Nebeským Předkům měli specifické tvary ale vnitřní uspořádání bylo podobné. Výjimku z pravidla tvořilo Velesovo Kapiště, které mělo specifické vnitřní rozložení.

 

Zdroj:

kniha Slavianstvo, Slovansko-Árijské Védy

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *